VÄLKOMMEN

söndag 5 maj 2013

Tacksamhet

Kl. 10.10

Jag vaknade som vanligt strax efter klockan fem och kände mig ovanligt lugn och tillfreds inombords. Låg kvar en stund och kände efter lite till.
Jag kände tacksamhet.
Jag är så grymt tacksam över alla de förtroenden som jag får via Cancerkompisar.se.
Det känns emellanåt overkligt. Finns det så många anhöriga till cancersjuk som inte har någon likasinnad att prata med.
JA!
Jag läser dagligen så många berättelser om anhöriga som bara vill en enda sak. De vill ha någon att prata med, en likasinnad. I morse matchade jag samman åtta nya kompisar och snart är vi över 100.

Nyss hade jag mailkontakt med Patrik Jarl, en av cancerkompisarna och bloggare, "Att leva med cancern" och fick tillsänt mig den här artikeln från Uppsala Nya Tidning. Visst är det starkt att våga och vilja blotta sig och berättat sin historia. Men han vet att genom att dela så hjälper han andra.
TACK Patrik!

GÖR en bra dag!

Partik Jarl, Cancerkompis och bloggare, berättar om hur det är att vara anhörig i UNT 4 maj

Foto: Patrik i väntan på papperstidningen, vi har inte hittat länken på webben



Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: