VÄLKOMMEN

lördag 4 maj 2013

Gigabit eller ägg från frigående höns


Kl. 9.45

Jag har ingen aning om hur stor kapacitet jag har köpt för att surfa här hemma men vad jag vet nu är att livet på landet, mitt i skogen, där är inte nätet utbyggt.

Min plan när jag åkte upp till Killeboda Gård, som min goda vän Ingrid driver, var att jag skulle varva fönsterputsning med skrivande. Jag hade förberett mig med hjälp av Alexandra kring upplägget, packat ner mitt manus, "Vi la cancern på hyllan och köpte en BMW" och ett annat utkast också tillsammans med dator, laddare och några anteckningsböcker.

Framme packade jag upp tog på mig mina myskläder och satte på datorn och slog på internetdelningen från min iPhone men inget hände. 
PANIK! 
"Ja ja sa Ingrid jag brukar sätta på datorn gå ut i ladugården en stund och sen kanske det är igång".
Då och då hittade "jag" nätet men det kunde ta allt från fem till 15 minuter och så här höll det på hela dagarna. 

98 putsade fönster senare är jag hemma igen och inser att jag fått massor av möjlighet till tanketid. Nya idéer med och några fler infallsvinklar kring hur vi kan arbeta med Cancerkompisar.se men inte minst och viktigast, massor med ny energi. 

Här kommer därför mitt, "Inga-Lills må bra tips":
sov borta två nätter då och då, det sägs ge det lika mycket energi som fyra veckors ledighet. Försök vara nedkopplad, det kan gå eller inte.


Ingång till den delen av huset där jag bodde
Hönorna och tuppen gick lite överallt
Ägg från frigående höns (utomhus) som jag fått med hem. Hålbarhet 2 (två!) månader!
Vita huset med över 60 fönster. Bed and Berakfast säsongen börjar nu och då behövs rena fönster


GÖR en bra dag!

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: