VÄLKOMMEN

lördag 23 mars 2013

Det blev ingen sovmorgon

Kl. 07.30

Lördag och jag hade tänkt att jag skulle kunna sova lite längre och inte kliva upp klockan 5 som jag tränat på under veckan som gått.
Men det gick inte. Redan efter en veckas träning med att kliva upp klockan 5, allt för att få till min "heliga timme", vaknade jag av mig själv i morse. Så snabbt gick det visst för mig att skapa mig en ny vana.

Jag bestämde mig för att gå upp, satte mig i vardagsrummet, tände ett ljus och börja bläddra i mina böcker. Det var så tyst och det kändes så underbart lyxigt. Jag har alltid haft ett behov att få vara i tysta rum då och då och kommit till att uppskatta tystnaden mer och mer. Under årens lopp har jag flera gånger övervägt om jag inte borde flytta ut till landet och den tystnaden men alltid kommit fram till att jag trots allt trivs bäst i stan och den pulsen. Men nu - genom att kliva upp klockan fem får jag ju min tystnad.

När klockan närmade sig sju bytte jag om till långkalsonger, termobyxor, mössa och vantar och gav mig ut i solen med min iPod i fickan.
Jag brukar inte lyssna på något under mina morgonrundor men i morse kunde jag inte hålla mig längre. Jag längtade efter att få höra det senaste avsnittet av Alex o Sigges podcast.
Alexander Schulman och Sigge Eklund är två killar som är grymt skickliga på att belysa det naturliga och mänskliga hos oss människor genom att bjuda på sig själv. De blottar sig totalt vilket jag tycker är modigt vilket också gör det trovärdigt. Att lyssna på deras podcast ger mig perspektiv. Att inte förstora upp saker eller hänga upp mig på småsaker vilket jag kan göra ibland. Jag blir påmind om att vi alla bara är människor med samma behov. Jag behöver bli älskad för den jag är och att jag blir det. Det är en gåva att blir påmind om det och att jag kan bara leva nu. Leva en dag i taget.

Till dig som ännu inte lyssnat är mitt tips, ge det några avsnitt så att du "lär känna" deras sätt att prata på. Ge det 2-3 gånger innan du bestämmer dig vad du tycker. Själv lyssnade jag idag på avsnitt 43.
Här hittar du podcasten: Alex och Sigge. Det här blev "Dagens giraffa" från mig till dig..

Jag lördag kl 7.15 i Pildammsparken, Malmö
Det är skönt att komma ut på morgonen. Vi är flera stycken i mitt hus som går ur och vi brukar mötas någonstans runt Pildammsparken säger ett snabbt hej hej eller bara vinkar till varandra.
I Pildammsparken
Gör en bra dag idag för den här dagen kommer inte tillbaka - så Carpe Diem!

ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: