VÄLKOMMEN

måndag 10 juni 2013

Min kärlekssoffa får mig att orka

Kl. 7.30

Det är flera som är nyfikna på min kärlekssoffa och jag har lovat blogga om det.
Så här ligger det till.

För att våga leva min dröm och tro på mig själv behöver jag mycket kärlek, hela tiden.
Eftersom jag älskar ritualer skapar jag nya sådana för mig själv lite då och då. Mitt senaste tillskott till "ritualfamiljen" är min kärlekssoffa.
Det är en plats utomhus, på min balkong, där jag kan "bara få vara". Att ligga med benen uppe på balkongräcket och bara titta på himlen. Eller läsa en bok, smutta på ett glas vin eller varför inte en grön smoothie. Ja, jag stänger också av mobilen, vilket är ovanligt, och bara njuter.

I mitt arbete med Cancerkompisar.se möter jag många anhöriga som inte mår så bra och jag är så tacksam för alla förtroenden jag får. Jag bearbetar själv min "resa" på det sättet. Anhörig kommer jag alltid att vara.

Så enkelt är det. Tack till min vän Charlotte Rudenstam som är den jag fick tipset av, tror hon kallar det för sin hångelsoffa.

Bygg dig en egen plats du med, det behövdes bara tre lastpallar, en stark son och lite fantasi.

GÖR en bra dag!


Rött är min favoritfärg



Ett glas vin och en bra bok

Den andra delen av min balkong där jag dricker mina gröna smoothies
Hemligheten, tre stycken lastpallar jag fått hemlevererat av sonen Alexander, 180x120 och dem passar perfekt på min balkong



Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: