VÄLKOMMEN

lördag 25 maj 2013

Kroppen bestämmer - är det ett beroende eller en vana

Kl. 8.15

Nu har jag druckit gröna smoothies till frukost i två månader, varje morgon. Till och med när jag sov på hotell, Scandic, kände jag behovet av en grön smoothie så jag bad frukostpersonalen mixa en till mig.
Och det gjorde dem gärna. Jag märkte när jag kom ner morgon nummer två att det redan blivit en "snackis" i köket.

I början följde jag slaviskt de recept som jag fått av Wivan på Green Boost. Numera tittar jag på recepten och sen experimenterar jag en del. En del beror också på vad jag har hemma.
Wivan rekommenderar att man ska variera det gröna.

Varför är smoothies så bra frågade jag henne: "gröna smoothies är som små tvättsvampar som far runt och gör rent hela vägen genom tarmarna och ibland kan det behövas en paus...". För mig som bara har en njure känns det extra viktigt att ge kroppen de bästa förutsättningarna därför dricker jag dem på morgonen.

Så vad jag vill säga är nog att mitt beroende beror på att min kropp mår bra av gröna smoothies och när kropper signalerar det så blir det en vana, en god vana dessutom.

Dagens smoothie innehåller: 1/2 banan, 1/2 avokado, 1/2 äpple, 1 näve blandat grönt, 1 msk kokosflingor och vatten. Vill du ha recept och tips kolla här: Green Boost recept.

GÖR en bra dag.

På kurs med Wivan för att lära mig ännu mer om gröna smoothies
Jag umgås med vänner - en annan god vana som gör att jag mår bra, här ser vi på ESC tillsammans. 


Alexandra och jag umgås
Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: