VÄLKOMMEN

lördag 25 maj 2013

En Livslustdag och ett öppenhjärligt möte

Kl. 19.30

Idag arrangerade Livslust Ystad en dag för anhöriga på torget i centrala för att samla in pengar till att anordna träffar för anhöriga till cancersjuk. Carina Månsson, "mångsysslaren och doern" var en av dem som stod bakom det hela. Vi på Cancerkompisar.se var inbjudna att vara med.

Det blev flera timmar av annorlunda möten. Jag fick flera nya kontakter bland annat med Anhörigstöd i Skåne och jag fick ett par inbjudningar till att komma och hålla föredrag.

Det gjorde mest intryck på mig var det långa och öppenhjärtliga samtal jag hade med Alexandra som representerade Barncancerfonden. Alexandra är idag 18 år opererades första gången för en hjärntumör när hon var nio år. Idag bor hon på sjukhuset, på dagvården, i Lund och har nyss fått reda på att hon fått ett återfall. Svårt att veta vad jag ska skriva nu... annat än att det finns så mycket jag har att vara tacksam för. Hon och hennes kompis som stod där bad om ett av våra visitkort att ge till sina anhöriga.

Alexandra 18 år från Staffanstorp

Cancerkompisar.se sprids

Jag och Karin Lange på CoachLange

Karin Lange och Eva Nilsby, Lydiagårdens ambassadör

Ett Livslustträd där vi fick hänga upp stenar och lämna bidrag i bössan. Trädet kommer att planteras i centrala Ystad

Jag och Carina Månsson


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

1 kommentar: