VÄLKOMMEN

fredag 24 maj 2013

Jag "fejkskrattar" varje morgon

Kl. 7.40

Gordmorgon!
Forskningen säger att vuxna skrattar högst 15 gånger per dag och att ett barn skrattar 300 gånger per dag.

Är det möjligt?
LÄS HÄR: Why You should lagh like a 5 year old

Här kommer mitt "Inga-Lills må bra tips":
Jag brukar skratta högt för mig själv framför spegeln, ha ha ha ...helt fejkat alltså för det sägs att hjärnan kan inte skilja på om det är äkta eller inte. Det som händer i kroppen är att endorfinerna frisläpps och det känns gott i hela kroppen. Det sägs att jag skrattar inte för jag ÄR lycklig utan jag BLIR lycklig när jag skrattar.

Våga testa, 15 gånger är inte så mycket. Skriv på Facebook under "Jag sticker upp huvudet" om du har gjort det.

Jag "fejkskrattar" framför spegeln i köket nu på morgonen och nu sitter jag med ett leende på läpparna. Visst är det ett fint iPhone-skal som Alexandra gjort till oss på Cancerkompisar.se

GÖR en bra dag!


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer