VÄLKOMMEN

fredag 22 november 2019

Jag är tillbaka

Idag satte jag timern på 15 min. Varför.

Igår lyssnade jag på ett TED talk som handlade om att jag använder större delen av min tid/dag till att leverera, att göra. Endast ett par procent om att tänka, reflektera. Vilka konsekvenser får det undrade jag. Jag tänkte att jag vill testa. Till att börja med kanske 15 minuter.

Så här sitter jag med timern inställd på 15 minuter och nu har det gått åtta minuter.Här tar koncentrationen slut.
Jag öppnar datorn och hittar min blogg.

Så hittade jag tillbaka till min blogg. Här skrev jag senast 2015.
Nu börjar det snurra i mitt huvud. Göra eller fortsätta tänka. Jag gör. Jag skriver just nu.

Tänker!
Jag slutade bloggandet av en anledning men minns inte varför. Strunt samma.
För visst är det väl så att jag få ombestämma mig. Att kunna börja om.

Japp, nu är jag på gång igen, att skriva. Jag har hittat lusten och är beredd på att fortsätta testa. För vill jag skriva igen behöver jag också hitta utrymme för att få sitta ner och tänka.

#GÖRenbradag!

Fotograf; Sven.
Plats: Lomma
Var: i Mirsads sommarhus, invigningsfest


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: