VÄLKOMMEN

söndag 11 maj 2014

Vill du sprida en "röst"

Kl. 10.55

Jag börjar lära mig att använda mitt twitter mer för var dag och jag är tacksam över supporten från min twittercoach Helena Roth.

Det var Helena som inspirerade mig till att börja twittra när jag upptäckte att hon startat en framgångsrik rörelse med hjälp av twitter. Läs om det på wikipedia HÄR och på Skolvårens hemsida HÄR

Jag som arbetar med Cancerkompisar, nätverket för dig som anhörig till cancerdrabbad, vill kunna vara en röst för andra anhöriga runt om i landet. De som lever med cancer nära lever ofta i det tysta och utan stöd. Dagligen hör jag historier om hur anhöriga inte orkar eller vill berätta för vänner, chefen eller arbetskamrater om hur man har det hemma. Jag har flera exempel på personer som bränner ut sig på grund av den stress de lever under.
Vi på Cancerkompisar vet hur det är och vi kan erbjuda stöd, tröst och hopp till anhöriga. Vi har arbetat fram tydliga mål kring vad vi vill uppnå och det vill jag föra ut och behöver din hjälp.

Du kanske inte själv finns på twitter men berätta gärna för andra om:
Inga-Lill, jag på twitter
Cancerkompisar på twitter

Om Cancerkompisars mål kan du läsa HÄR.

GÖR en bra dag!


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: