VÄLKOMMEN

måndag 12 maj 2014

Cancerkompisar på engelska

Kl. 10.40

Foto: Thomas Niklasson U!

Som representant för Cancerkompisar ska jag stå på scen på torsdag och berätta om Cancerkompisar, på engelska.
Vi är ett 10-tal så kallade sociala innovationer som ska visas upp i internationellt sammanhang på ett event kallat Social Business Forum. Finna att läsa om i dagens SDS HÄR!

Nervöst?
Japp!
Jag har ingen naturlig engelsk dialekt eller särskilt stort ordförråd kring det jag ska prata om. Men tack och lov finns det andra som har det.


Jag säger ett stort tack till vår partner The Big Plan och Jessica Cederberg som supportar mig inför torsdagen i Lund.
Några exempel på hennes texter som beskriver vad Cancerkompisar gör för anhörig till cancerdrabbad.

"Cancerkompisar is an organisation aimed at next of kind of the cancer affected"
"We mediate contacts with people in the same situation"
"Next of kon have to be strong but are very lonely"

Nu ska jag ställa mig framför spegeln och träna in det och även se till att jag är förberedd på de frågor som dagens moderator Thomas Frostberg kommer att ställa till mig inför de 1 500 som kommer att finnas i publiken.

GÖR en bra dag!


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: