VÄLKOMMEN

lördag 14 december 2013

En fot i graven

Kl. lördag morgon

Någon sa till mig nyligen"när du nu fyller 60 år så står du med en fot i graven".

Jag nollar om en vecka och min åldersnoja, som jag haft under det här året av och till, börjar sakta avta. Det är trots allt bara mina tankar om vad som skulle kunna hända. Så foten i graven får vänta.

I år har det dykt upp några otraditionella adventskalendar och här kommer en av dem, Charlottes:


Adventskalender: 24 tankar om döden

Men Charlotte - hur kan du skriva en adventskalender om döden?

Ärligt talat vet jag inte riktigt var idén kommer ifrån. Den bara fanns där under en meditation och jag valde att följa den inre rösten.
Men för mig är det sant att ju mer vän jag vågar vara med att jag är dödlig, desto mer levande vågar jag vara.

Och jag ser att människor runt mig som vågar får rikare liv.

Jag ser Inga-Lill Lellky som utmanar genom att tala öppet om cancer.
Jag ser Rasmus Carlsson som utmanar våra tankar om rädsla.
Jag ser Helena Roth som utmanar sig själv och andra med tankespjärn.
Jag ser Wivan-Kristina Sandberg som vågar utmana perfektionismen.
Och så ser jag mig själv som fick mig en tankeställare av denna tanke:
Bli bekväm med att känna dig obekväm.
Så följ bloggen - möt mig och andra människor som vågar, tankar som utmanar ... och med uppmaningar om att våga leva fullt ut, med sex, död och allt där emellan.

GÖR en bra dag!

Jag riggas med en mikrofon inför inspelning av filmen, där jag blottar med totalt...

Jag, glad och helt ovetande om hur det skulle kännas

Det blev några (9?) innan det "satt". 

FOTO: alla bilder Alexandra Lellky


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: