VÄLKOMMEN

måndag 5 augusti 2013

Om förebilder, jag och Oprah

Kl. 12.00

Har du någon förebild?
Någon som du ser upp till?
Någon som du inspireras av?

Jag letade på nätet och hittade vad jag tycker är en bra Definition på förebild.

Det skrivs om både positiva och negativa förebilder men jag håller mig till det positiva.
Själv har jag sedan 1980-talet haft Oprah som min förebild och velat träffa henne men inte riktigt jobbat mot det målet, ännu.

Se hur poppis hon är i Oprah bakom kulisserna.
Hennes arbete med välgörenhet i Oprahs´s Angel Network är bara ett exempel,och listan kan göras lång, med vad hon åstadkommer genom sitt kändisskap.

Nu ställer jag mig frågan tänk om jag kunde få henne att bli en cancerkompis och att engagera sig i Cancerkompisar.se.  
Hon har varit engagerad i bröstcancerfrågan och jag tror att hon är anhörig till cancersjuk (hur nära vet jag inte) och hon känner säkert till att cancertalen ökar i hela världen.  

GÖR en bra dag!
Bilden är en symbol för att det finns flera vägar att gå...
Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: