VÄLKOMMEN

tisdag 6 augusti 2013

Borde vi skratta mer

Kl. 9.52

Att skratta förlänger livet är väl allmänt känt. Det finns forskning som säger att det är självläkande att skratta. Själv är jag en person som skrattar ofta fast med några undantag. Jag skrattar oftare när jag är tillsammans med andra. Jag kan ibland skratta högt för mig själv men det är mer sällan så ett av mina knep är att jag Fejkskrattar varje morgon.

På flera håll i världen finns det numera kurser i Skrattyoga och sedan några år tillbaka även här i Sverige. Jag funderar på att testa Skrattklubb här i Malmö med start den 13 augusti.

Jag skrev 2010 om hur många fler gånger barn skrattar än oss vuxna, Skratt,
och visst blir man förvånad?

Ju mer jag söker på nätet desto mer hittar jag kring skrattet och dess betydelse. Sedan år 2000 finns det även en Världsskrattdag.

GÖR en bra skrattdag!

Jag och Shalini Persson skrattar, tillsammans, så vi skakar och är suddiga ;-)
Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: