VÄLKOMMEN

tisdag 16 juli 2013

Vilka är de 5 viktigaste händelserna i ditt liv

Kl. 9.00

Vilka är de 5 viktigaste händelserna i ditt liv? De som påverkat dig mest? Den frågan fick jag av en fotograf som ville hitta vem jag är/var innan en fotografering. Det här var för några år sedan men frågorna stannade kvar gömda inom mig, tills i morse.

Hon hade mailat frågorna till mig i förväg och jag började fundera och kunde ganska enkelt berätta om fem viktiga händelser som påverkat mig. Mina barns födelse, min pappa som tog livet av sig, min skilsmässa, Björns död och mitt sabbatsår.

Men nu tänker jag att den listan inte gäller längre. Den ändrar sig över tid. Mitt liv fylls på med nya händelser. Vissa passerar omärkt förbi medan andra påverkar mig mer.

Jag trodde väl aldrig då, när jag var mitt uppe i cancerresan med Björn, att jag skulle ha startat företag och en förening, Nätverket Cancerkompisar.se nu över 10 år senare. Vilken händelse ska jag ta bort från listan över de fem? Kan jag rangordna? Nej det går inte, jag får lägga till fler helt enkelt.

Vilka är de händelser som påverkat dig mest i ditt liv?

Fotograferingen, den ska jag berätta om en annan dag. Men om du vill tjuvtitta så här kommer länken Emmie Thorstenson

GÖR en bra dag!
Jag njuter av Aspö, vi stannar en vecka till
Frukost, gröna smoothies en vecka till och kaffe, ja lite gift måste jag ha. Rcepten har jag hittat på  Green Boost hemsida

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: