VÄLKOMMEN

tisdag 30 juli 2013

Nu är det för sent att ångra mig

Kl. 7.25

När du läser det här sitter jag redan på flyget mot Italien och Cinque Terre.
Förra gången jag reste ensam var 2001 och det var en månad strax efter att min man Björn dött av sin cancer.
Björns bror Sven och hans fru Britt-Mari hade sedan länge bokat en tvåveckors resa till Grekland och frågade om jag ville med. Jag kunde inte bestämma mig, jag hade beslutsångest, men till sist bokade jag jag en flygstol, reste ner ensam och de kom dagen efter.

Den här gången reser jag helt ensam och ska vara borta i en hel vecka. För att det ska bli en kännbar utmaning är det ingen charterresa utan jag har skräddarsytt min resa.

Jag har lagt minst 15 timmar på olika sajter för att boka både flyg och hotell.
Detta hade inte varit möjligt utan pepp från min vän Rebecca. Hon driver och äger BeUniq tillsammans med Lotta.
Rebecca är verkligen ett unikum hela hon. Jag ska inte förklara för dig du får själv läsa om henne, hon den första bloggaren på Cancerkompisar.se  .

Möjligheternas år 2103 och det här är Min utmaning 8. Jag känner mig grymt nervös och osäker på hur allt ska gå. Jag pratade med Rebecca i går för ett sista pepp som citerade sin pappa, som nyligen dog i cancer som alltid brukade säga "ha ett öppet sinne".

Jag har laddat min laptop och den ska med och tagit min allra sista bild med med iPhone, nu är det Canon som gäller.

GÖR en bra dag!

Kamera lånad av Alexandra

Foto taget med Canon

Foto taget med iPhone
Ser du någon skillnad mellan iPhone och Canon?

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: