VÄLKOMMEN

måndag 29 juli 2013

STREJK!

Kl. 08.22

Idag strejkar jag. Min dagliga stavpromenad är inställd. Jag cyklade två mil i går kväll så jag tycker det räcker.

Jag och Winnie var bjudna på grillkväll hos bästaste goda vänner i Bunkeflostrand och Winnie kom med förslaget att vi skulle cykla dit. Självklart sa jag och glömde helt bort att det både blåste, motvind, och var 28 grader varmt utomhus.

Snabbt slängde jag ned extra trosor och en behå och gav mig iväg. 40 minuter senare landade jag på Bladspinnargatan i Bunkeflostrand med svetten rinnande längs ryggen och mitt linne kändes som en blöt badhandduk . När jag klev av cykeln såg jag att sadeln var blöt och mina shorts kändes inte så fräscha längre. Men som vanligt möttes jag av en stor kram av lilla söta Cindra 3 år och så var motvinden och allt svett som bortblåst. Nja, jag fick gå in på toaletten och byta om ändå.

Nu sitter jag vid köksbordet och ska fortsätta njuta av just den här dagen. Det kan vara nyttigt för både kropp och själ att ibland bryta invanda rutiner, eller vad säger du?

GÖR en bra dag!

Paulines tapas, supergoda! Hon brinner för mat

Lilla söta Cindra som  alltid vill leka med mitt armband som det står "Fuck cancer" 

Cindra 

Magnus och Winnie grillar fiskspett till min ära, jag äter helst inte kött ju

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: