VÄLKOMMEN

fredag 19 juli 2013

Jag har det i mig – fortfarande

Kl. 8.05

Så har vi kommit till den stora ”packaochstädadagen”. Två veckor är perfekt. En vecka för att varva ned och den andra veckan till att kunna njuta av ”varandet”.
Att vara på en ö har säkert också hjälpt till en del. Det blir inte så enkelt att smita i väg från mig själv för att i stället utöva en aktivitet.

Ett par få rutiner har vi haft, jag och Alexandra. Själv har jag haft sovmorgon och somnat om till klockan halv sju och ändå fått en timme för mig själv innan vår gemensamma powerwalk längs havet. Vi har turats om att göra frukostsmoothien, med inspiration av Green Boost, liksom vi har turats om att laga mat. Den som lagat maten har lämnat disken. En del av fömiddagen har vi sedan ägnat oss åt våra bloggar, Jag sticker upp huvudet  och Hunden Sylvester, instagram och Cancerkompisar.se på Facebook, jag tror att vi är lika "nällade" bägge två.

Jag har upptäckt att jag har det i mig fortfarande. Det där att kunna slappa, inte planera, ta dagen som den kommer och kunna njuta av det. Det här ska jag bevara i mitt minne och ta fram lite då och då. Hemma kan jag kanske stänga av telefonen en HEL dag. Hmmm… det ska ta och fundera på.

Nu ska jag leta upp dammsugaren och sen får vi väl se vem som ska köra till sopsorteringen.

GÖR en bra dag!
Jag i hängmattan sista gången för denna omgången, kan jag hänga upp en hängmatta på min balkong tro?
Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: