VÄLKOMMEN

torsdag 18 juli 2013

Jag blottar mig kring min självkänsla

Kl. 11.20

Jag bloggar och facebookar varje dag och då och då drabbas jag av tvivel.
Är det någon som läser det jag skriver? 
Skriver jag om rätt saker? 
Borde jag ha en plan för mitt skrivande?

En sak jag i alla fall inte tvivlar på som jag är helt säker på det är att jag älskar det jag gör. 
Det är så jäkla kul. 
Det känns både inspirerande, givande och lite spännande och jag längtar varje morgon efter att få sätta mig med min laptop. 
Jag läser igenom mailen både till Cancerkompisar.se och mina Giraffa mail. Jag bläddrar i min dagbok och känner in vilket som ska bli mitt bloggämne eller ämnen för dagen. 
Jag kan inte planera utan jag skriver endast på inspiration och det är väl det som gör att jag tvekar, tror jag. Nästan hela mitt yrkesverksamma liv har bestått av planer. 
Som ledare och chef i över 30 år har jag formats av det sättet att vara på. Det har även smittat av sig på mig privat, det kan bägge mina barn intyga om det skulle behövas. Nu har jag alltså kommit in i ett annat sätt att arbeta på och det känns så bra men så vansinnigt ovant så jag ifrågasätter mig själv. Nu gör jag en "att giraffa", jag blottar mig och erkänner.

Med ojämna mellanrum får jag Alexandra att berätta och påminna mig om varför jag gör det och hur duktig jag är. Hon säger ALLTID ”ska vi prata om det här NU igen” men hon gör det ändå. Jag känner mig ibland som en konstnär som söker bekräftelse och skickar härmed alla "tacksamhetstankar" till henne. Jag vet att hon läser alla mina inlägg, så jag har i alla fall en läsare.

GÖR en bra dag!

Alexandra och min giraff, kanske om någonn köper den till mig
Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

1 kommentar:

Pideli sa...

Här är en till som läser dina bloggar! Kram