VÄLKOMMEN

torsdag 18 april 2013

På natten då är ensamheten stor

Kl. 6.30

Igår under dagen och kvällen fick vi på Cancerkompisar.se in 20 förfrågningar från anhöriga till cancersjuka som vi just nu matchar samman för att de ska kunna få en egen cancerkompis.

Jag brukar inte öppna datorn så här tidigt på morgonen men jag var bara tvungen för att se om det fanns fler som behövde en kompis.
Sent igår kväll och i natt kom det tre förfrågningar till. Många förfrågningar kommer sent på kvällen och jag vet precis hur det känns. Det är då som "allt kommer över en". Det var då jag själv kände mig mest ensam och övergiven. Det var då jag skrev mest dagbok och det underlättade och trängde bort en del av min ångest jag hade då.

Nu ska jag duscha och iväg till ett nytt frukostmöte. Jag måste ut och sprida till ännu fler att vi finns. Vi finns både på nätet och på Facebook, under samma namn, Cancerkompisar.se

Min oas - Pildammsparken här i Malmö - här går jag stavpromenader varje morgon
GÖR en bra dag!

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: