VÄLKOMMEN

torsdag 18 april 2013

Oron och ångesten har ingen klocka

Kl. 22.45

Nu har även dagens cancerkompisar fått sina matchningar. Vilka öden jag får ta del. Jag känner mig ödmjuk just nu och är tacksam för alla förtroenden vi får.
Jag får dessutom bekräftat det jag och Alexandra påbörjat och anat länge, det finns ett mörkertal.
Det finns ett ENORMT stort behov där ute. Vi är många anhöriga som vill ha någon likasinnad att prata med. Förfrågningarna vi får in kommer från Gävle i norr till Ystad i söder. Det är män, kvinnor i åldrar från 23-70 år och alla kategorier av anhöriga. De som har en sjuk man, fru, förälder, barn eller en vän.  

Förr skickades brev eller vi ringde varandra men nu är det mail-kontakter som gäller. Fördelen med mail är att vi kan ju prata med varandra när som helst på dygnet. Oron och ångesten följer ju inte någon klocka.

Vår databas växer och vi kan komma att kunna hjälpa så många fler nu.

God natt!

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: