VÄLKOMMEN

onsdag 9 januari 2013

En mixad dag med 2 pass

Kl. 20:09

Oj vilken dag och jag har helt enkelt inte hunnit med bloggen. Men för att dokumentera att jag inte fuskar med min utmaning och att jag idag överträffat mig själv kommer här några rader.

Dag 18/365 och min utmaning de närmsta 21 dagarna (3 kvar) är att röra på mig, varje dag och inga undantag. 30 minuters stavpromenad och ett pass på itrim Triangeln. 

Dagen började med två timmars telefon med hemtjänsten och vårdcentralen för mamsens räkning.

Alexandra och mitt första möte för året med Cancerkompisar.se och vilken lååå...ng dagordning vi hade. Vi har flera avgörande affärsmöten i veckan att planera för. Tur att vi kompletterar varandra så bra, hon är ordförande för våra möten och håller koll på att jag gör det jag ska.

27 minuter + 38 minuters telefonmöte med Patricia Mellin som är webbansvarig för nätverket Mångkulturella Sverige. Hon har designat och lagt upp en mall för vårt första nyhetsbrev inför vårt nästa medlemsmöte. Hon är grymt kunnig inom sociala medier och kan både tekniken och strategin bakom. Kolla hennes proffsiga hemsida, ja den är är verkligen något utöver det vanliga.

Förresten! Vill du komma?
Som projektledare för Mångkulturella Sverige arrangerar jag årets första medlemsmöte med fokus på nätverkande och ett annorlunda ämne/tema. Här kommer länken 28 januari kl 16-18.30.
Vill du få en personlig inbjudan så kontakta mig. Du hittar mig på hemsidan Mångkulturella Sverige.

Resten av dagen har jag tillbringat med datorn i knät och skickat inbjudningar, läst mail, kollat mina fyra facebooksidor för att hålla koll på vad som hänt. Skissat en del på min kommande föreläsning om att vara anhörig till cancersjuk. Har fått för mig att jag ska hålla en första testföreläsning för mina vänner, om nån vill lyssna, den 4/2 som är Världscancerdagen. Borde kanske hitta någon lokal också.

Nu äntligen bloggat också så nu ska jag gå upp en kortis och se hur mamsen har det.
Slut för idag och tack för idag!
Bilden är från Raw food house där jag druckit detta underbara te på havremjölk och goda kryddor, det ska jag ta nu


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

1 kommentar:

Ingmarie sa...

Ja Inga-Lill - ibland är dagarna alldeles för korta - men kämpa på. Tycker du är jätteduktig!

Kram
/ Ingmarie