VÄLKOMMEN

tisdag 8 januari 2013

Om avundsjuka - och att vara rik


Kl. 12:25

Dag 17/365 och min utmaning de närmsta 21 dagarna (4 kvar) är att röra på mig, varje dag och inga undantag.
Det ÄR lätt att komma ut av två anledningar nu. Dels är det nästan som en vana och sen bara älskar jag att lyssna på Alex och Sigges podcast. Finns som app att ladda ner lätt som en plätt. Heter podcast, ladda ner och söker du bara på Sigge och Alex.

Det avsnitt jag lyssnade på idag är nr 5 och heter "Yeah, yeah, yeah" och ett av samtalsämnen var avundsjuka. Jag blev som träffad av blixten ... jag är väl inte en avundsjuk person tänkte jag?

Vad jag kom att tänka på var att jag är "rik" som har underbara barn som bryr sig och hjälper mig i alla lägen OCH flera goda vänner som också bryr sig om mig.
Jag kan inte nämna alla men eftersom jag nu bloggar tänker jag på Gunilla som alltid läser min blogg och kommenterar vilket jag uppskattar enormt.
Tack Gunilla!


Vill du lyssna på podcasten så lyssna gärna från början och sen kommer några minuter in i programmet.
nr 5
Länken kanske inte är den rätta med sök på nätet du kommer att hitta den.


Jag och Gunilla min fadder på Rotary

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

1 kommentar:

Jag sticker upp huvudet sa...

Ännu en klok kommentar från Gunilla:
-------
Lite, lite avundsjuka kan vara sunt om det sporrar en att göra ännu något mer, av det man vill uppnå J
Typ, kan andra så kan minsann jag också !

Kram Gunilla