VÄLKOMMEN

torsdag 10 januari 2013

Arg på nån som har fått cancer?

Kl. 13:25

För Cancerkompisars räkning är jag cancerkompis till en kvinna vars man har fått cancer.
Vi skriver till varandra och hennes historia är precis som min. Massor av dubbla tankar känslor mer eller mindre förbjudna.
Något som jag minns väl än idag är att jag ofta blev arg på min Björn, av olika anledningar, och egentligen inte på honom utan på cancern som tagit honom i sitt grepp.

Jag minns också att jag skämdes för det. Många sidor i min dagbok är fyllda med den typen av meningar och tankar. Det förbjudna som jag såg det då.

När jag nu tänkte på min cancerkompis hittade jag den här artikeln som min samarbetspartner Alexandra hittat.

Att bli arg på någon som har fått cancer?

Jag och Björn hemma hos hans bror i Mjölby. Åh... så kära vi var i varandra. Jag saknar honom fortfarande



Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: