VÄLKOMMEN

måndag 20 augusti 2012

En ny vecka med en annan typ av detox

En ny vecka med en annan typ av detox. I går hittade jag Green Queen - en grön kafe - butik. Jag fick ett tips att testa Kombucha som är ett kallt fermenterat te. Förr åt jag alltid en matsked mjölksyrade grönsaker men det här verkar enklare. Nu kommer jag att ta ett glas varje morgon för att fortsätta rena min kropp. Kokosvatten, näää...h! Som kompensation köpte jag mig en dubbel espresso.

Anledningen till varför jag åkte dit egentligen var för att testa Qigong. Pappa Jans Anita har tränat det i massor av år och vi har ofta pratat om det. I går hade dom "prövapåstund" utanför kafeet inne i Jesusparken som ligger mittemot Nästa prova är nu på lördag och söndag klockan 10.15. Det var annorlunda men det ska jag berätta om en annan dag.
Recension avseende smak. Jag vill att nyttigheter ska vara gott också.
Kombucka 4/5
Kokosvatten 0/5

Bild 1: utanför Green Queen
Bild 2: hemma i mitt kök


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

1 kommentar:

Alexandra sa...

Ja hur va det där Qigongen?