VÄLKOMMEN

tisdag 31 december 2013

Möjligheternas år 2013 vad blev det?

Kl. 10.30

Jag triggas av att planera, blicka framåt, och hemma ligger det post-itlappar lite överallt men jag inser emellanåt att det gör gott för mig om jag då och då sammanfattar mina olika projekt innan jag tar mig an nästa. Med det sagt vill jag försöka mig på att sammanfatta 2013.

Jag börjar med min kära familj.
Alexandra har numera pojkvän och Alexander är sambo och jag känner tacksamhet att deras liv antar nya former.
Mamma har flyttat och bor i min trappa våningen ovanför mig och det känns tryggt med tanke på hennes galopperande alzheimers. Tacksam för proffsig personal i omvårdnadsgruppen.

Jag har börjat sopsortera, även matavfall.

Jag har utmanat mig en del. Jag och min laptop reste i väg på semester till Italy. Jag mådde så där ... men det var en nyttig upplevelse.

Jag har tränat lite för lite och gått upp tre kilo under året trots att jag gått stavgång sex dagar i veckan hela året. Antagligen ätit lite för mycket?

Jag har sagt JA till mig själv och NEj till andra. Jag har gått framåt och lämnat några gamla vänner bakom mig men i gengäld fått nya och en oerhört viktig styrkegrupp. Har även sagt adjö till fyra styrelseuppdrag.

Jag har en startat ideell förening - Nätverket Cancerkompisar för anhöriga tillsammans med mina barn. Tack till min cancerkompis Gertrud.

Jag har drivit mitt Giraffa AB på deltid, vågat säga NEJ till två uppdrag, för att kunna lägga tid på att bygga Cancerkompisar och blev utsedd som ambassadör för kvinnors företagande.

Jag har minglat och nätverkat och breddat mitt kontaktnät.

Jag har bloggat mer än någonsin och även börjat twittra @ILellky

Jag är på väg mot min dröm ... jag har fått vara med i direktsändning i radio.

Jag har haft åldersnoja!
Jag har nollat, fyllt 60 år, och nu känner jag att jag har alla möjligheter att göra vad jag vill, när jag vill, jag behöver bara tro på mig själv.

Jag vet att jag kommer att gå tillbaka och läsa det här blogginlägget om och om igen för att se att jag "faktiskt" har åstadkommit en del. Jag har läst mitt årsbrev och nu kan jag ge mig själv lov att skriva ett nytt för 2014.

2014 here I come!

GÖR en bra dag!
Jag på min nollemingelfest
Alexandra och Mattias
Min styrkegrupp Charlotte, Rudenstam Wivan-Kristina Sandberg, Helena Roth + 1 som saknas, du vet vem du är
Mamma God Jul!
Tack probono-fotograf Thomas Niklasson, foto till Cancerkompisar, all info finns på webben
Cancerkompisar kom med i Tillväxt Malmö-familjen, alla har Cancerkompisararmbanden på
Jag i direktsändning P4, tack grymma Wivan-Kristina Sandberg
Rikard Windh - Scantags som gjort Cancerkompisars databas, ett WinWin Malmö samarbete, och Alexandra
Alexandra, SkönaSöndag, ett WinWin samarbete mellan itrim och Cancerkompisar
Karin Adelsköld och jag pratar om Cancerkompisar på Mitt Företagsarr.
Planering med Livslust Ystad inför mitt allra första föredrag för Cancerkompisar
Bildandet av Cancerkompisars adv.board, våra grymma rådgivare, vi är några fler nu...
Filminspelningsteamet - probono inför insamlingen
Jag på mingel med Giraffa-kund i Trelleborg

Coach Rasmus som stöttat mig i mina vägval
Pappa Jan, på min nollemingelfest, min bästa vän

Jag med några av mina nya härliga vänner . Dessa utmanar mig när jag inte vill men när jag behöver det som mest

GOTT SLUT och GOTT NYTT ÅR! Skål på Malmös Manhattan med Cosmopolitan

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: