VÄLKOMMEN

tisdag 13 augusti 2013

Walk the talk, nytt för mig

Kl. 8.20

Igår testade jag ett "gåmöte" för första gången. I stället för att boka ett vanligt möte och sitta ner framför en kopp kaffe eller en lunch fick jag förslaget av Helena Roth att vi skulle ses i Pildammsparken och gå en runda och prata samtidigt.
Efter nästan två timmar kände jag att jag hade fortfarande energi kvar. Jag tror inte det skulle fungera lika bra inne i staden med alla störningsmoment runt omkring utan det bör vara ute i naturen. En stor vinst tror jag är den kreativitet som föds när jag rör på mig. Tack Helena som även använder den här metoden i sin coachning, det kan du läsa om här på HERO - the coach och säger att det är omöjligt för tankarna att "stå stilla" när jag rör mig.

Mitt tips, ta 3.29 minuter av din tid och lyssna på  TED-klippet med Nilofer Merchant som pratar om att sittandet tar död på oss.
Vad säger du? Ska vi testa nästa gång vi ska ses?

GÖR en bra dag!

Alla sätt är bra
Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

2 kommentarer:

lellky sa...

Gående möten är smart.
Kom att tänka på 'The Truth About Exercise' med Michael Mosley.
En BBC-dokumentär om träning,

http://www.dailymotion.com/video/xz2fwb_the-truth-about-exercise_lifestyle

30:50 min in i klippet pratar de om stående möte.

För övrigt handlar dokumentären om hur viktigt det är att röra på sig under hela dagen jämfört med att träna någon gång under dagen.

/Alexander

Jag sticker upp huvudet sa...

Tack för det tipset, det ska kolla upp.
Kram Inga-Lill