VÄLKOMMEN

lördag 3 augusti 2013

Bokmal eller boklus

Kl. 9.00

Jag har ofta en bok med mig när jag går ut. Det finns alltid en liten hörna i min väska som är ledig för en bok.
Det kan gå en hel dag utan att jag ens öppnar den eller bara läser en sida eller bläddrar lite men det känns gott att ha med ändå.

Förr läste jag romaner varvat med litteratur som har handlat om "livet".
Nu förtiden gillar jag bäst biografier, dokumentärer och böcker om personlig utveckling.
"Munken som sålde sin Ferarri" har jag läst otaliga gånger. Jag fascineras av Robin Sharma som lyckas fånga mitt intresse så att jag kan läsa om och läsa om samma bok och hitta nya budskap, i en och samma bok alltså.

Jag minns när jag var barn och till min födelsedag fick mina första "Kittybok", minns du? KLICKA HÄR.
Eller när jag fick "Den hemliga trädgården", KLICKA HÄR som jag fortfarande har kvar någonstans i källaren det var total lycka.

Som vuxen har jag fortsatt läsa och jag blir lika lycklig varje gång jag får en bok i present. Numera har jag inte plats i bokhyllan så jag föredrar pocketböcker som jag kan ge vidare till andra.

Jag tror att jag fört vidare en del av mitt bokintresse till bägge mina barn. De fick ständigt följa med mig till biblioteket när de var mindre. Jo, jag får väl erkänna att jag är något av en bokmal. Hoppas inte de blivit smittade, eller jo ;-).
På Wikipedia står det så här om bokmal och boklöss.

Nu när jag är på semester i Italien läser jag Napoleons Hills bok "Tänk rätt och bli framgångsrik". Den har jag haft i min bokhylla flera år men inte riktigt haft ro att ta den till mig.
Här kan du läsa en recension från Emma Karlssons blog Livskrafter som kallar den för "oflummig" vilket jag absolut håller med om. Läs själv och bedöm. Kanske kommer jag att kunna läsa boken under den här semesterveckan i Italy. I min utmaning 8 står det inget om det med böcker så jag får se.

GÖR en bra dag!

ps. de här bilderna har inget alls att göra med inlägget men... det blev bara så...

Jag från gårdagens cykeltur


Jag tränar på att zooma in med Alexandras Canon Power Shot SX 1 IS, 

Vätskekontroll, det tar på krafterna att cykla

Jättekul med närbilder, känns som om att jag är med ju

Ännu en innzoomad bild
Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: