VÄLKOMMEN

lördag 13 juli 2013

Tack för alla fina svar

Kl. 9.42

Jag skrev en fråga på Cancerkompisar.se Facebooksida häromdagen och fick värdefulla svar och tips.
Vi anhöriga och närstående som lever under den stress det innebär att finnas runt en cancersjuk eller vi som nyss mist någon vi har på något sätt blivit prövade och testade att kunna leva här och nu.

Under mina år som bloggare, sedan 2008, har jag undertecknat alla mina inlägg med Carpe Diem. Carpe Diem är en daglig påminnelse till mig själv om att det här det enda liv jag kan leva, att fånga dagen, det är det som händer idag.

Min fråga var:
För många somrar sedan levde jag och min Björn parallella liv. Han hade fullt upp med att leva i nuet, den lilla tid han hade kvar, och jag oroade mig för framtiden. Jag har alltid varit en rastlös person men nu för tiden är jag något bättre på att leva här och nu. Du som lever i en svår situation just nu, hur gör du för att orka med? /Inga-Lill

Svaren jag fick:
”tar en dag i taget och umgås med mamma så mycket jag kan och orkar. Varma bad och köpa goda teer har varit min egna sak för att orka”

”det är så många som stressar genom livet inkl. mig själv men vad är det vi stressar efter. Måste ta vara på varje dag och leva i nuet. Jag tro man måste lära sig och jobba åt det hållet”.

”det är inte så enkelt, var på semester med mina allra finaste vänner men ändå gjorde sakande så ont. Undrar om jag någonsin blir hel igen. Försöker att hitta de små guldkornen i tillvaron. Vissa dagar känner jag att jag har ett bra liv. Försöker att inte tänka på sjukdomstiden för då är det kört.


TACK till er som delade med dig. Något jag ska tänka på när jag ”gnäller” över något smått.

Carpe Diem och vad är det som händer idag? För mig hände nyss.
Just nu sitter jag på gräsmattan på Aspö och skriver det här inlägget när Wivan kommer ut till mig med en present. En bok där hon ritat ett stort rött hjärta. ”att välja glädje” av Kay Pollack.
Tack!

GÖR en bra dag och  Carpe Diem!


På morgonpromenaden på Aspö


ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: