VÄLKOMMEN

tisdag 23 juli 2013

Delad vårdnad med mamsen

Kl. 9.09

För några veckor sedan körde jag mamsen till handelsträdgården för att köpa blommor och kryddväxter till hennes balkong. Hon var glad och jättenöjd och så hände det här, "Från gående...".

Mamma väljer bland kryddorna

Nu står hennes kryddväxter på min balkong. Ett perfekt tillskott till min morgonsmoothie med både färsk persilja och basilika.

Nu kan jag säga att vi har delad vårdnad i dubbel bemärkelse.
Jag vårdar hennes kryddväxter under tiden hon själv vårdas på Oxie sjukhem för rehabilitering. Hon får inte lov att stödja på foten på flera veckor.

Mamma är inte alls glad! Igår ringde hon först min syster då hon inte visste var hon befann sig. Senare på kvällen fick jag ett samtal med samma fråga. Jag fick nästan gråten i halsen men jag fick kämpa emot och skärpa till mig för att peppa upp henne. Själv tog jag en kvällspromenad för att bli av med min frustation.

Idag ska jag åka och hälsa på henne på Oxie vårdhem och se om jag pigga upp henne något. Fy f...n alzheimers är en hemsk sjukdom.

GÖR en bra dag!

Dagens skörd av persilja till min smoothie
  
Dagens smoothie - INTE alls god, den blev besk men med lite kardemumma så gick den ner.
Jag får titta efter fler recept på Green Boost
Mitt eget recept idag: 1/2 avokado, 1 nektarin, persilja, basilika, blandat grönt och 1 tsk kardemumma


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: