VÄLKOMMEN

söndag 30 juni 2013

Vem kan få och vem kan bli en cancerkompis

Kl. 10.00

I bland får vi sådana här förfrågningar till Cancerkompisar: "är jag nära tillräckligt för att få någon att prata med"?
Ja säger vi på Nätverket Cancerkompisar.se det bestämmer du själv.

Du som ser dig själv som anhörig eller närstående till en cancersjuk eller till någon som dött och har behov av att prata är välkommen att ta kontakt med oss. Du som varit med om en "cancerresa" och vill stötta andra kontakta oss och bli en cancerkompis.

Några exempel på de förfrågningar vi fått:

"min väninna har fått bröstcancer för andra gången, är jag tillräckligt nära för att få en kompis?" (kvinna 45 år)

"min syster dog för 3 år sedan och jag var så ensam och nu när jag läst om er på nätet vill jag bli en cancerkompis, jag vill ge någon den hjälpen som jag själv aldrig fick"(kvinna 32 år)

"min storasyster fick cancer och jag vill finnas till hands och stötta andra (man 27 år)

"min bror har haft en hjärntumör i 10 år och jag vill prata med någon som har ett syskon som har cancer och kanske hjärntumör" (man 31 år)

"min fru har fått livmoderscancer och hon är så stark och vill skona mig, jag behöver någon som jag kan prata med, vad ska jag säga barnen" (man 61 år)

"min fru dog 2008 och jag känner mig ensam och kan gärna prata med någon som behöver mig, jag har tid" (man 72 år)

"min man har fått reda på att han inte ska överleva jag är desperat och behöver hjälp" (kvinna 51 år)

"min svägerska har cancer och jag stöttar min bror och behöver själv kraft för att kunna orka" (man 30 år)

"min pappa har en elakartad hjärntumör jag behöver prata med någon som gått igenom samma sak" (kvinna 19 år)

"min mamma dog när jag var 20 år, en fruktansvärd upplevelse som inte bara är sorg utan jag vill kunna hjälpa andra och visa att det går att leva vidare" (kvinna 27 år)

"min dotter dog när hon var 27 år det är inte många som förstår, jag behöver någon att prata med" (kvinna 55 år)

"min arbetskamrats man har fått cancer och jag vet hur jag ska prata våga prata med henne och jag vill kunna vara ett stöd till henne" (kvinna 37 år)

"min morfar dog i somras och jag vill gärna stötta någon annan" (man 25 år)

Du som behöver någon att prata med, lämna dina uppgifter här JAG SÖKER EN CANCERKOMPIS så matchar vi samman dig med en likasinnad.

Du som vill stötta lämna dina uppgifter här BLI EN CANCERKOMPIS så matchar vi samman dig med någon som behöver dig.

Varmt välkommen att ta kontakt med oss på Cancerkompisar.se, vi finns på nätet.
Vi som grundat Nätverket Cancerkompisar.se är mor och dotter. Vi arbetar i dagsläget helt ideellt med detta, vill du bidra, all info finns på hemsidan.

Bästa hälsningar från oss cancerkompisar /Inga-Lill och Alexandra

GÖR en bra dag!
Patricia Key och jag som var inbjudan att berätta om Cancerkompisar.se på en Rotarylunch

Jag pratar i SR P4, Hallå Skåne om Cancerkompisar.se

Rebecca, vår första bloggare på Camcerkompisar.se, sonen och jag

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: