VÄLKOMMEN

torsdag 27 juni 2013

En utmaning som gör att jag vill mer!

Kl. 07.10

Nu har vågat lyssna på intervjun från i går. Direktsändning i radion och det kändes så pirrigt innan för att inte tala om under intervjun. Jag kunde inte ha koll på hur det lät. Det snurrade en del tankar. Pratade jag för fort? Svarade jag "rätt" så att budskapet gick och min "värstaste" tanke, skulle jag bli för rörd och börja gråta.
Så här gick det om du vill lyssna: Hallå Skåne och cancerkompisar

Det var tack vare Wivan Kristina Sandberg som vi på Nätverket Cancerkompisar.se fick den här möjligheten. Vi vill ju sprida att Cancerkompisar.se finns så vi kan bli ännu fler. Blir vi fler kan vi också hjälpa ännu fler att få kontakt med en likasinnad.

Det kändes bra att att kunna sprida att vi som är anhörig till cancersjuk behöver stöd. Malin Nilsson inledde med att säga att "1 av 3 får cancer men alla berörs, så säger i alla fall Cancerfonden". Så sant! Vi anhöriga är många och vi spelar en viktig roll runt den cancersjuka. Vi lever under lång tid i en stressad och pressad situation och vi behöver stöd för att orka finnas till för den sjuke.

Efter att jag nu vågat lyssna på intervjun blir det ännu mer tydligt för mig. Jag måste bara ut och få berätta! 
Jag kommer att satsa ännu mer av min tid för det här till hösten. Jag ska ut och föreläsa och prata mer i radion.  Jag vill prata med dig som är anhörig, arbetskamrat och arbetsgivare och jag vill ge tips och komma med råd som kan underlätta.

TACK alla som mailat mig med hurrarop och GILLAT Facebooksidan det betyder så mycket att Cancerkompisar.se sprids.

Vill du komma i kontakt med mig?
Maila gärna: inga-lill.lellky@cancerkompisar.se

GÖR en bra dag!
Jag nervöspysslar med sladden
Jag, 1 minut till sändning, live


Jag och proffsiga Malin Nilsson




Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: