VÄLKOMMEN

tisdag 25 juni 2013

Att våga blotta mig och be om hjälp - att giraffa?

Kl 9.55

Det är med blandade känslor jag lämnar midsommarhelgen bakom mig. Jag skrev i går något om att jag "checkar ut midsommar".

Massor av tankar och känslor rusade runt i hela kroppen under hela helgen. Jag fattade inte riktigt vad som hände men på väg hem i bilen började jag gråta.
När det inte ville gå över bestämde jag mig.
Jag skulle be om hjälp av Wivan, igen.
Wivan och jag inget långt förflutet men vi har träffats ganska intensivt under våren i flera olika "coachsammanhang" och jag har fått ett stort förtroende för henne.

Vi pratade fram och tillbaka och en mening som satte sig i minnet lät ungefär så här:
"Inga-Lill, du är modig som vågar vara i det okända och att det att du också ser vad det är som händer runt om dig..."
Vi pratade på ett tag och det kändes genast något bättre.

Det är inte så svårt att blotta sig eller att be om hjälp.
Nu tänkte jag att jag skulle ta steget och berätta om det för dig också, här på bloggen.
Det händer så mycket runt omkring mig och inom mig just nu så därför känns det liksom lika bra att berätta om det.
Vad är det värsta som skulle kunna hända om jag blottar mig? Ja, kanske att du tycker mindre om mig eller ser annorlunda om mig? Tja den risken tar jag.

För mig har det alltid varit svårt att kunna be om hjälp. Jag har oftast tagit på mig rollen att vara den starka. Jag är storasystern som tidigt fått ta ansvar och bla bla bla och så vidare... jag stoppar här... alla är vi ju präglade av något eller hur.

I skrivande stund kom jag på en sak som Rolf Hedman, en affärsbekant, sagt till mig som jag bara glömt bort. Du borde använda dig av begreppet "att giraffa".
Det ska jag fundera på. Bloggen heter "giraffa jag sticker upp huvudet" och mitt företag heter Giraffa och jag använder mig av giraffspråket, hallå...ååå.

Kanske varje gång jag blottar mig kan jag tänka att det bara handlar om "att giraffa" och kanske kan jag inspirera dig till att våga.

GÖR en bra dag!

Jag utanför Ombergs turisthotell, på fru BM midsommarnollefest
En giraff som någon gullig person skickat till mig. Det här får symbolisera att ibland behöver vi "blotta" halsen och vila
Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: