VÄLKOMMEN

onsdag 1 maj 2013

Ny fas för Clas

Kl. 8.30

1 maj och nya uppdrag från och med idag.

Igår tackade vi av Clas Hellstrand som arbetat på Öresunddirekt sedan starten av Informationstjänsten år 2000. Han har arbetat som samordnare och på plats lett verksamheten framåt. Igår tackades han av för att gå i pension.

Han har varit en underbar person att arbeta tillsammans med. Jag har haft förmånen av att få arbeta med honom i över två år och tillsammans har vi byggt upp en företagsrådgivning över Sundet.
Med hans lugna och diplomatiska sätt har han hjälpt mig att navigera mellan myndigheterna. Jag har alltid kunnat på till honom och vetat att jag kunnat få en genomtänkt, uppriktig och ärlig åsikt. Jag är ofta spontan och agerar här och nu och kan ibland ha lite för bråttom. Här har han stöttat mig och jag har lärt en hel del av honom, bland annat att inte alltid ha för bråttom.

Mitt projektuppdrag är också slutfört så vi går bägge två in i en ny fas.
Clas har klokt nog både flyttat, byggt nytt hus och deltidsarbetat allt för att trappa ner. Vi har pratat en hel del om det han och jag under den senaste månaderna. Nu när jag själv går in i min nya fas så har jag tagit lärdom av Clas och jag ska också trappa ner, fast på ett annat sätt.
Mer om det kommer under veckan.

Nu är kaffet klart och jag ska matcha samman ett par nya anhöriga som vill ha en cancerkompis. 

Sen...ska jag packa bilen och åka upp till Killeboda Gård till goda vänner och putsa fönster, för femte året tror jag det blir, och ska mig lite ställtid (Bodil Jönssons uttryck).

Sist här, en varm tanke till Dig Clas när du nu går in i din nya fas och TACK!

GÖR en bra dag!
Jag och Clas 

Jag och min tackpresent från arbetsgruppen på Öresunddirekt

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: