VÄLKOMMEN

torsdag 23 maj 2013

Meningen med livet - ett liv med mening

Kl. 8.22

Lyssnade nyss på en podcast av Sara Rönne, "Träningsglädje TALKS", som även bloggar under namnet Träningsglädje. Under cirka cirka 20 minuter pratade hon om "meningen med livet" i en vad jag kallar "light version". Hon pratade om att fylla livet med mening och om hur hon funderar på det egna företagandet och vad det kan innebära, hur hon kan använda och fördela sin egen tid.

Hur vi använder vi idag dygnets timmar och varför vi arbetar de timmar under dygnet som är de ljusa och kanske de bästa på hela dygnet?
Hur skulle vi kunna göra i stället? Det här satte igång massor av tankar i mig.

Tänk om jag skulle vrida på dygnet helt?

Jag lekte med tanken att att åka till golfbanan efter frukost eller bara ligga på soffan och läsa min bok. Äta lunch och sen börja jobba klockan 13.00, om jag kände för det, och sen hålla på fram till 21.00 för att göra mina timmar. Blogga, facebooka, matcha samman anhöriga som vill ha en cancerkompis, boka in en företagsrådgivning eller hålla en föreläsning.
Undrar om det finns de som kan tänka sig att boka möten med mig klockan 18.00 eller 19.00?
Visst verkar det här klokt? Kruxet är väl att inte så många jag känner lever så här, kanske jag skulle bli väldigt ensam?

Tål att fundera på.

GÖR en bra dag!

Bilden ska symbolisera de möjligheter vi har - "Livets olika kokböcker". oanade
 FOTO: hemma hos goda vänner på Odersberga

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: