VÄLKOMMEN

tisdag 30 april 2013

Vad är som händer inom mig?

Kl. 8.15

I morse vaknade jag av mig själv klockan fem, igen, MEN jag ville inte stiga upp. Jag undrar vad är det som händer?

På ren rutin klädde jag på mig och tog mig ut. Jag struntade i stavarna och körde en powerwalk i stället. När jag väl är ute så känns det alltid bättre. Jag sprang på det här underbara trädet. På långt håll tyckte jag först att det såg ut som pappersblommor men när jag kom närmare såg jag att det var tygbitar i olika färger knutna runt topparna. Jag vet inte vad det ska förställa men det spelar antagligen ingen roll. Bredvid ligger ett utomhusdagis det är säkert de som har gjort det.

Det snurrar i mitt huvud just nu med massor av tankar kring allt möjligt och jag tränar på att låta det vara. Att låta det vara som händer inom mig för att jag intellektuellt vet att det kommer något gott ut av det här.

Jag ska ta tag i den här dagen. Dricka upp min frukost-smoothie, känner mig lite piggare och bättre till mods redan nu, och GÖRA mig själv en bra dag. För den här dagen lär ju aldrig komma tillbaka. Mitt "självpep" igen, men fungerar ju.

Vi har fått många nya cancerkompisar och jag ska börja med att göra ett utskick och en förfrågan för att höra om någon vill komma i kontakt med fler.

GÖR en bra dag du med!


Pildammsparkens utomhusdagis


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

1 kommentar:

Alexandra sa...

kan det vara boken som vill "ut"
:-)