VÄLKOMMEN

torsdag 28 mars 2013

Påsk - ännu en familjehelg

Kl. 8.30

Skrärtorsdag, första dagen på den långa härliga påskhelgen, och några arbetar halv dag. Några passar på att resa bort och andra har kanske bjudit hem gäster.

När min man Björn levde åkte vi i familjen över påsken till hans stuga i Östergötland och umgicks med hans bror och vänner.
Det var så underbart att få sätta sig i bilen och åka de där 40 milen uppåt landet. Att få vara långledig och få möjlighet att varva ner från vardagen och bara vara vi.

Men är jag i obalans i livet kan det vara svårt att njuta av fyra lediga dagar. Det kan kännas som väldigt lååå....nga dagar. För några av mina Cancerkompisar är inget som vanligt just den här påsken. Någon firar första påsken utan sin anhöriga, partner och någon utan sin mamma. Årets högtider gör oss ofta påminda om vikten av att ha just en familj.

Själv har jag så här 10 år efter Björns död hittat nya former för hur jag firar helger och andra traditionsfyllda dagar. Jag har förmånen att ha en stor familj runt omkring mig med barn, bonusbarn och bonusbarnbarn och att jag har några riktigt nära vänner som ofta tänker på mig. Men det gäller ändå att jag själv tar initiativen för annars är det lätt att känna sig ensam. Fast med åren har jag lärt mig än mer än tidigare att uppskatta egen tid och nu har också lite av den rastlöshet jag brukat känna försvunnit mer och mer.

Jag vill önska dig en GLAD PÅSK och njut av den gemenskapen du har med "de dina" och jag säger bara, carpe diem!
Tack Alexandra för det fina påskkortet du gjort till oss
Än en gång - Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: