VÄLKOMMEN

torsdag 21 februari 2013

En dag med 2 insikter

Kl. 17.55

Insikt 1.
Det är underbart att umgås med personer som vågar lyfta fram det uppenbara i mig och även våga kommunicera den nakna sanningen och titta mig rakt i ögonen.
Jag är innerligt tacksam över att få vara med MasterMindgruppen varannan vecka. Er kommer jag att hålla fast i. Tack alla!

Insikt 2.
På dagens lunchmöte satt hen bara och pratade om sig själv och vad hen hade gjort i sitt liv. Jag uppskattar verkligen andras erfarenheter men det finns gränser. När jag får höra om en konferens som hen var på för åtta år sedan och vem som sa vad.TRIST!
Till sist ställde jag frågan "vad kan jag hjälpa dig med" för att sen kunna få samma fråga tillbaka.
Nope!
Men då ställde jag den själv. "Vad känner du att du vill hjälpa mig med". Svaret var inte helt klockent.
Hmmm... intressant och lärorikt.

Nu är det filmtajm.
Jag och Peter Tegnér som är med i samma MM-grupp (på avslutningskonferens av FöretagsAkademin 2.0 där jag var projektledare).


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: