VÄLKOMMEN

lördag 12 januari 2013

Jag är en orm - hurra för dag 21

Kl. 16.00

I DID IT!!!
Dag 21/365 och min utmaning de närmsta 21 dagarna (0 kvar) VAR att röra på mig, varje dag och inga undantag. 
Jag har varvat mina dagar med stavpromenader, cirkelträning på itrim och eller som idag en långpromenad i solen.
Jag har alltid tränat av till men tappat sugen och därför ville jag testa det här och för att jag har hört att det tar bara 21 dagar att skapa en ny vana, en vana som sitter!

Mina 21 dagars resultat:
jag kommer att fortsätta röra på mig mer varje dag för nu har det liksom fastnat. Jag hittar numera alla möjliga sätt för att kunna röra mig mer i vardagen och mitt mål är uppnått.
Går numera i alla trappor, promenerar och lämnar cykeln hemma när jag ska handla för att få lov att bära lite halvtunga påsar. 

Nästa nya utamning, den ska jag fundera på ett tag, men jag vill att alla mina nya vanor ska på ett eller annat sätt främja min hälsa. 


Enligt den kinesiska almanackan är jag född i Ormens år .
Jag hittade en del som väl stämmer in på mig så jag tror det kommer att bli enkelt att hitta något annat att testa, något som kan bli en ny vana, kanske?

Från länken:
"Ormar är i ständig förändring. De hoppar från ett intresse till nästa och måste ha mycket omväxling i livet för att inte bli uttråkade. I karriären är de målinriktade och ambitiösa". 

Så det blir nog inte så svårt för mig att hitta något nytt att testa. f

Lite mer kring Ormens år, från tidningen metro:
Ormens år och Alexandra Pascalidous tankar
Tack Marie och Susanna för länken.

Min egen orm från Kina som är en present från Alexandra när hon var där. Tänk att hon hade koll på det, också.




Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

1 kommentar:

PiDeLi sa...

Grattis till måluppfyllesen! Du kommer säkert att sätta upp fler mål och nå dem, men njut av det du uppnått!