VÄLKOMMEN

söndag 13 januari 2013

Teo och Fredrik ger mig kraft

Kl. 11.00

Jag brukar kallas bokmal vad det nu står för. Men jag hämtar ofta energi från olika typer av böcker och har ett intresse för det som är lite ... jag hur ska jag beskriva vad jag menar, jo sådant som vi inte har vetenskapligt bevisat, ännu, det triggar min nyfikenhet. Jag har som de allra flesta av oss haft både med och -motgång i livet och att läsa har ofta varit en tröst för mig som samtidigt gett mig ny kraft. Kraft att tänka utanför min lilla värld.

Bröderna Härén är två personer som jag följer en del på nätet genom den här sidan interesting.org

För något år sedan anlitade jag Teo för en föreläsning och sen dess har jag följt honom. Senare på året fick jag en julklapp med den här spännande, annorlunda boken. Vi som arbetar med Cancerkompisar har lagt upp den på vår sida som ett boktips och jag har skrivit en kort recension av vad den betytt för mig.
De icke synliga av Fredrik Härén

Jag utanför Malmö stadsbibliotek, ett av mina favvisplace

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: