VÄLKOMMEN

torsdag 24 januari 2013

Att giraffa

Kl. 16:16

Jag sitter och läser på om Giraffspråket och Nonviolent Communication inför mina föredrag. Under mina dryga 30 år som ledare har jag använt mig av det sättet att kommunicera och nu känns det lika självklart att jag ska använda mig av det i mina föreläsningar.
Jag ska berätta min historia och kunna prata om cancer, som ofta förknippas med död, i ett större perspektiv och ska nu hitta ett sätt att kommunicera detta.

I höstas under ett möte med Nils-Gunnar fick jag för första gången förslaget om att använda mig av begreppet "att giraffa", här kommer länken till det inlägget:
Att giraffa 
Idag var andra gången. Jag ska fundera på hur jag ska översätta det också...

Tack Marika Kajo på Kajovsion för att du flera gånger under vårt möte i förmiddags sa både "Giraffa-upp och att se med Giraff-ögonen".

Det är guld värt med vänner som engagerar sig i Cancerkompisar.se

Det blev lämpligt med giraffbilder i det här inlägget

Så här kan de också se ut, tack Gunilla som tagit fotot på Lilla Torg i Malmö

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: