VÄLKOMMEN

torsdag 16 juli 2009

What goes around comes around - snabbare än man vet


ATT

"få tillbaka" i retur fast omvänt. En av mina idoler Ophra säger "what goes around comes around" och jag tror verkligen på det. I bland kan det ta lång tid innan det kommer i retur men här gick det undan minsann.
Igår hade jag lastat min AUDI ( till saken hör att jag ogillar att smutsa ner i min fina bil ) med saker som skulle till tippen.

Kände mig jättenöjd hittade dit utan vidare trots mitt kassa lokalsinne och vad möts jag av. Stängt!
Öppet endast på em från kl 13.00. Lite lätt irriterad då jag kört ut endast av denna anledningen. Hemma igen och ska ner i garaget. Ja, då står väl där en bil och ett släp i nerfarten och blockerar, de tömmer visst ett förråd med skräp. Lite lätt irriterad igen då jag hade ett lunchmöte inbokat med Marre.
Nåväl det måste vara nån mening med allt detta lyckas jag tänka. Killen som kommer upp från garaget ser lite stressad ut när han ser mig " ja, vi är snart klara" säger han. Men jag kan inte vänta och det syns lång väg. "Men om du fäller in backspeglarna så kommer du förbi" säger killen. "Va, går det" säger jag!
Han dirigerar mig ner, jag tackar så mycket och när jag går mot hissen kände mig trots allt rätt nöjd.
Plötsigt tänker jag - de ska till tippen ju! Ner igen och 5 minuter senare var mitt skräp i deras släp. Minus en ljuslykta större modell som killen blev så förtjust i och frågade om han fick ta, för den skulle passa så bra på hans nybyggda 30m2 stora altan.
De lovade ringa på nästa gång de skulle på tippen.

Ja, "what goes around comes around" ibland snabbare än man vet.

CARPE DIEM!

Inga kommentarer: