VÄLKOMMEN

fredag 24 december 2021

Entreprenörskap på hög nivå, #åre


DEL 1 - att leva sin dröm


Emilia Kilhlen, tjejen som vågar följa sina drömmar.

Om jag med en enda mening ska beskriva Emilia påstår jag att hon är den nya Renate Klumska. 

Hon har ett mod som få och vågar följa sin dröm, trots visst motstånd från omgivningen. 


Emilia hoppade av ingenjörsutbildningen och lämnade Skåneland för att följa sin dröm och utbilda sig till äventyrsgudie. 

Sommaren 2019 lämnade hon civilisationen i Sveriges sydligaste söder och flyttade till lugnet i Jämtlands hjärta, Åre. 

Hon bytte ut ett liv av asfalt och "jag-får-köpa-en-kaffe-på-väg-till-jobbet-stressen" till en att vara ett med naturen för skapa minnen runt lägereldar uppe på fjället och i djupa skogar. 


Hon är nu utbildad Vildmarksguide och har spenderat ett år till fjälls med alla äventyrsaktiviteter man kan tänka sig. Forsränning, klättring och skidåkning. 

I Åre är det bostadsbrist och när hon inte haft någon att lägenhet, oftast i andra hand, har hon under perioder bott i husvagn. Kallt!


Emilia berättar själv; 

något jag tagit med mig från stunderna på fjället så är det vikten av att fika. 

Att få möjlighet att känna efter och begrunda. Njuta av naturen sällskapet och förundras över hur förbaskat mycket godare det är med en kåsa kokkaffe till fjälls än hemma i soffan. 

Kokkaffe är inte bara en fjällfika utan också en livsstil som är fin att dela med sig av till andra. Så kom Kokkaffeturer till. 


Detta inlägg har sedan oktober 2020  legat till sig bland mina utkast och jag säger - fortsättning följer. 


 






















FOTO: Emilia. Hon är min sambos dotter och jag har fått förmånen att följa med på hennes resa.





Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: