VÄLKOMMEN

fredag 17 april 2015

Jag är direktören i mitt eget liv

Jag har några sayings som har betydelse för mig. Sayings som jag samlat på mig efter de händelser jag varit med om livet. Sayings som inte bara är tomma ord.


Carpe Diem!
När min Björn var sjuk av sin cancer och mådde sämre och sämre för var dag som gick var vi tvungna att lära oss att ta en dag i taget. Vi kunde inte planera för nästa dag ens. En förmiddag i taget och sedan en timme i taget. Efter 10 långa hemska månader dog han hemma i vardagsrummet och ja, vi sa ofta fånga dagen=carpe diem men vi levde även efter det.





GÖR en bra dag!
Jag försöker se varje dag som en ny dag med nya möjligheter och att vad dagen kommer att ge mig beror helt och hållet på mig själv. Det är jag som gör mitt liv. Jag är direktören i mitt liv. Att våga säga ja eller nej tränar jag dagligen på.

Att sticka upp huvudet!
Jag vill kunna sticka upp huvudet, se lite längre och aldrig titta bakåt. För vad kan jag göra år det som redan har hänt? Men det här är svårt för jag är rätt bra på att älta saker också. Här påminns jag då jag döpt mitt företag till Giraffa.

Dessa sayings ger mig stöd, energi och påminnelser om att livet är skört och att jag inte kan påverka det som redan har hänt. Jag sträcker på mig. Sticker upp upp huvudet och försöker både leva här och nu, fånga dagen sticka upp huvudet och se nya möjligheter.

GÖR en bra dag!


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: