VÄLKOMMEN

fredag 3 april 2015

Glad Påsk



Jag är anlitad som hundvakt till gulliga Sylvester under hela påskhelgen vilket innebär många och långa promenader.

Utöver det ska jag fortsätta att träna det allra senaste jag lärt mig, marklyft.












Jag har tränat av och till under åren men när jag gått på gym har jag nästan uteslutande gått på gruppledda pass, som t ex step eller aerobic, och aldrig gillat att arbeta med styrketräning i maskiner. Jag har inte lyckats hitta motivation till det.

Igår blev jag introducerad av Alexander att träna med fria vikter.
Skillnad på det och maskiner?
Ja!
Återkommer om det när jag testat igen.
Efter uppvärmningen började utmaningen med teknikgenomgång. Svaka, andas in, blås ut och lyft.
Vi ökande successivt vikterna och igår landade jag på 40 kilo
10 kilo väger stången och 15 kilo x 2
#minresaräknas

Glad Påsk och GÖR en bra dag!


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: