VÄLKOMMEN

torsdag 2 april 2015

Känslorna ligger nära idag

Är det storhelgen som inletts som påverkar mig?

Kan det vara min oro som mamma?
Min egen mamma, som alltid varit min bästa vän under alla år, finns inte längre för mig. Alzheimers har tagit över. Det gör ont i hela mig bara jag tänker på det.

Kan det vara alla Cancerkompisars cancerbesked och cancerresor jag läser om dagligen på sajten? Det kryper nära inpå mig också. Två av mina nära vänner miste två familjemedlemmar i cancer för några dagar sedan. #fuckcancer. 

Just nu sitter jag på ett tåg på väg mot ett uppdrag och säger inom mig, näh! Knappast inget av detta.
Jag inser just nu i skrivande stund att det är bara mina egna tankar som påverkar mig och hur jag mår. 

Men strunt samma just nu sitter jag här med gråten i halsen. Några tårar kom nyss också.
Konstaterar att jag är bara mänsklig.

Glad påsk på dig i ändå kära mamma, jag saknar dig, så mycket...

GÖR en bra dag!



Inga kommentarer: