VÄLKOMMEN

tisdag 7 april 2015

Lika+Lika=Stöd



Alex Schulman pratar, mycket kort, i den senaste podden om sin mamma Lisbeth som dog för två månader sedan. Han säger där att han inte kunnat prata om det ännu .... men i den här låten, som de spelar i avsnittet, hittar han lite tröst och förståelse. Lyssna själv så förstår du.

Podden avsnitt 149: Alex&Sigges Podcast


I Alex fall är det i John Lennons låt som han förstår betydelsen av att veta att han är inte ensam. Att veta att det finns någon annan som känner och upplever den smärta av saknad som han själv känner. Med vetskapen om att det finns någon annan därute som har det på samma som han själv känner han det ger någon form av tröst och stöd.
John Lennon+Alex Schulman=stöd
















Stella McCartney+Chelsea Clinton=stöd då de är bägge barn till kändisar och brukar prata om just detta. De ger varandra stöd i hur svårt det kan vara. Jag har hört det i annan podcast men minns inte var just nu.

Sofia+Isabelle är två Cancerkompisar som också ger varandra stöd.
Isabelle+Sofie=stöd
Hemmets artikel kan du läsa här: Att ha en Cancerkompis

Isabelle och Sofie  
Fotograf: Gugge Zelander
Det jag vill åt här är att om jag kommer i kontakt med någon som har det som jag, någon som är i samma situation så känner jag igen mig och det ger mig både stöd, tröst och lite hopp. #stödtrösthopp
Visst låter det självklart och enkelt.
MEN!
Det finns en utmaning i att få omvärlden att förstå att Cancerkompisar behöver stöd för att kunna arbeta med att hjälpa anhöriga till cancerdrabbade.

Stötta Cancerkompisar så kan vi hjälpa ännu fler som behöver stöd och få och få en egen Cancerkompis.
Vill du veta mer? Hör av dig, det gör du här: Stöd oss eller här Bli en Företagskompis

GÖR en bra dag!

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: