VÄLKOMMEN

torsdag 30 april 2015

Från Lappland - ett armband fyllt med kärlek


Armband från KITAJAUR butiken 


Allt började med cancer.

Jag låter Helle själv berätta:

Hopp och kärlek är namnet på mitt nya tenntrådsarmband.
Orsaken för att det blev till är min mans cancersjukdom.
Där finns mycket stöd och hjälp till den cancerdrabbade men nästen inget till vi anhöriga och vi kämpar en tuff kamp för att hjälpa och göra dagarna så bra som möjligt för den cancersjuka.

Att vara den som också bor med en cancersjuk 24 timmar i dygnet och samtidig försökar att ta hand om sitt jobb och övrig familj, är en evig kamp.
Mitt i vårt cancerhelvete hittade jag www.cancerkompisar.se
En opolitisk förening vars anhöriga i ett stängt forum kan få prata med andra anhöriga.

Det var precis det jag behövde, en ting jag har lärt mig under denna resan;
andra kan försöka förstå hur jag mår men ingen vet hur det egentligen är för du själv står där och det är inte lätt.

Jag har inte ekonomi till att göra stora donationer till cancerkompisar oavsett hur gärna jag ville. Men jag kunna göra ett speciellt tenntrådsarmband som symbolisera vår kamp.

Och så blev det, ljus grön står för hoppet vi konstant lever med och utan kärlek emellan går det inte.
Armbandet består av en 3 fläta, 2 med tenntråd och ljus grönt band, vi behöver mycket hopp och 1 med rött band för kärleken.

Allt handsytt på ett ljusgrönt renskinn och en handgjort renhorns knapp och det är jag som gör armbanden.

Vill du ge glädje till en god vän eller till dig själv med detta armband som kostar 350,- då donerar jag 100,- kronor till www.cancerkompisar.se för varje sålt armband.

#Nätverk för storverk

GÖR en bra dag!

Inga kommentarer: