VÄLKOMMEN

onsdag 14 maj 2014

Sätta mig ner

Kl. 8.48

Pildammsparken i Malmö firar 100 år och hela parken rustas nu upp och jag minns att jag att läste om det redan 2012 i SDS, HÄR.

Under min morgonpromenad hittade jag vita parkbänkar utställda lite här och var i parken. Det gjorde mig påmind mig om vikten av att stanna upp , vila och andas.

I över 10 år har jag gått stavpromenad varje morgon eller joggat lätt. Sedan någon vecka har jag hängt upp stavarna och går istället i rask takt. Jag upptäckte att jag är stel i kroppen och behöver slappna av och andas mer, framför allt andas djupare och lugnare.

Jag ser fram emot att stanna upp, våga ta mig tid att sätta mig ned, och andas och kanske rent av testa en ny bänk varje morgon.

GÖR en bra dag!




Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: