VÄLKOMMEN

måndag 16 december 2013

Vänskap med glitter

Kl. 8.30

"Jag vill tacka dig Wivan-Kristina för en härlig höst.
Jag känner tacksamhet över att jag fått vara med och "sticka upp huvudet" tillsammans med dig i direktsändning i radiostudion".

Wivans upplägg var att vi inte skulle sätta något manus i förväg och inte heller något tema för programmen. Vi skulle bägge våga lita på att det skulle komma till oss det vi behövde.
Vi skulle stanna upp, lyssna inåt och vänta in inspirationen på vad som skulle komma till oss när det väl var dags.
Och så har det blivit.
Det har kommit till oss ämnen som inneburit att vi har behövt vara öppna, ärliga mot både oss själva och våra lyssnare. För att det här skulle fungera krävdes 100 % tillit till den andra. Det var inget som vi pratade om, den bara fanns där.

Vi har hunnit med att ta upp olika ämnen. Ämnen som varför vi bloggar, varför vi blottar oss, pratat om barnlöshet och om död, cancer och vänskap.

Den röda tråden för oss bägge har varit att vi skulle vara oss själva helt och hållet. Ämnena skulle spegla vår vänskap, två vanliga kvinnor, och om allt det som vänner pratar med varandra om.
Jag som är något av en "kontrollfreak" och lever och blir belönad av att få planera upptäckte att jag släppte taget totalt och bara följde med på resan.

Vi har haft engagerade lyssnare som både ringt in, mailat eller skrivit på Facebooksidan. Vi har fått både ris och ros precis som det ska vara.

Bra gjort Wivan-Kristina som vågat utmana radiokanalen. Du fick med redaktionen på dina ideér. De litade på dig, din kompetens och ditt omdöme så mycket att de vågade släppa in en amatör som mig i studion, sex gånger till och med.

I fredags hade vi avslutning för terminen och vi släppte loss som vanligt och den här gången med både julpynt och glitter och som vanligt massor av glada skratt.

TACK Wivan för att jag fått vara med och även fått lära känna "journalisten Wivan-Kristina" också.

GÖR gärna om det!
Vem vet, kanske vi hörs i etern till våren igen!?

Wivan-Kristina Sandberg i P4 studion i Kristianstad


Jag i P4 studion i Kristianstad - avslutningsprogrammet för hösten



Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: