VÄLKOMMEN

onsdag 18 december 2013

Draåthelvetepengar

Kl. 10.00

Jag har nyss lyssnat på Alexander Bard som var förra veckans gäst i Kristoffer Triumf podcast, Värvet.

Så här står det på Värvets hemsida om pratet med Alexander:
Vi pratade om Motala, curling visavi fri uppfostran, att se vänner gå bort i aids på 80-talet, synthar, narkomaner, filosofi, intelligens, trav, män, Avicii, att ha pengar som fetisch, Kjell A Nordströms sätt att älska med kameran, konstnärskap, att klippa banden till gamla vänner, och givetvis en del om Åsa Romsons knarkvanor.

Att ha pengar som fetisch, jag förstod andemeningen men ville ändå leta efter synonymer. Avgud och idol tyckte jag passade väl in just i det här sammanhanget.

Min Björn hade precis samma syn på det här med pengar som Alexander Bard. Pengar ger frihet!
Det innebär att jag kan göra val!
Jag kan säga nej.
Björn sa ofta; se till att ha "draåthelvetpengar".

Fokuserar jag på att räkna pengar är jag inte fri, pengar blir en fetisch, så sa Alexander Bard och jag håller helt med honom. Men det kan vara svårt att hålla den tanken levande. Tankarna har en förmåga att spöka inne i mitt huvud.

I natt dansade en hel del spöken runt i sovrummet. Gång på gång viftade bort dem men de var envisa. Det känns som en ständig utmaning att våga leva i förändring så tack Alexander Bard, jag blev påminnd.

GÖR en bra dag!


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: